04 July 2011

Masalah air di Taman Desa Indah.

Isu air masih menjadi tanda tanya sehingga kini. Bekalan air terputus sudah menjadi perkara biasa di sekitar Sg. Kertas.

Taman Desa Indah antara taman antaranya yang mengalami masalah bekalan air. Dalam sebulan sahaja antara 2 hingga 3 kali akan terjadi masalah ketiadaan bekalan air.

Laporan demi laporan telah dibuat kepada Puspel setiap kali ketiadaan bekalan air ini berlaku. Ini akan boleh menjejaskan imej Puspel jika tidak ditangani secara yang lebih berkesan. Kalau hendak dikatakan berlaku paip pecah tidak mungkin setiap bulan ianya berlaku.

Pihak yang berkenaan harus menyediakan "preventive measure" bagi menghindari atau tidak pun mengurangkan kes ketiadaan bekalan air. Jika hanya bersistem "firefighting" maka sampai bila-bila masalah akan tetap berlaku.

Mungkin kekurangan peruntukan untuk menyediakan penyelenggaraan yang baik menjadi sebahagian faktor yang menyumbang kepada kerapnya berlaku ketiadaan bekalan air ini.

Tetapi isu tiada peruntukan bukan satu isu besar. Sebagaimana sedia maklum air yang dibekalkan bukanlah percuma. Ini terpulang kepada pihak berkenaan untuk menyelesaikan atau melengahkan perkara itu.

Diharapkan Persatuan Penduduk Taman Desa Indah tampil ke hadapan bagi menyelesaikan masalah ini dengan pihak berkenaan.

K. S
4 Julai 2011
kamaruls@yes.my
Kamarul Sulaiman

No comments:

Post a Comment